If you don't see your institution, add your dataset to the main dataverse named "RepOD".
Select the dataverse to which you want to add the new dataset:
You need to Sign In/Sign Up to add a dataset.
Share this dataset on your favorite social media networks.
Auto Design Olszewski, Skornóg, Kwiatkowski sp. j., 2025, "Elektromechaniczny, trakcyjny zespół napędowy o bezstopniowej regulacji przełożenia do samochodów elektrycznych i hybrydowych o DMC < 3,5 t", https://doi.org/10.18150/Q7VF93, RepOD, V1
Learn about Data Citation Standards.
Przedmiotem projektu jest opracowanie i wykonanie trakcyjnego zespołu napędowego o bezstopniowej regulacji przełożenia. W skład zespołu napędowego wchodzą: główny silnik napędowy PMSM oraz dwa silniki pomocnicze PMSM - jeden napędzający koło słoneczne lewej przekładni planetrnej, a drugi prawej. Układ napędowy zintegrowany jest w jednej obudowie i zawiera dwie dedykowane przekładnie planetarne. Całością systemu steruje jednostka nadrzędna. Kluczową cechą napędu będzie możliwość płynnej regulacji przełożenia poprzez zastosowanie specyficznego rozwiązania przekładni planetarnej, posiadającej dwa niezależne wejścia mocy oraz jedno wyjście. Porównywalne cechy użytkowe i funkcjonalne możliwe są do uzyskania w chwili obecnej przez cały szereg współpracujących ze sobą urządzeń - silnik, automatyczna skrzynia biegów, mechanizm różnicowy z blokadą i przekładnia główna, których stopień trudności technicznej i koszt produkcji jest dużo wyższy. Dodatkowo należy zwrócić uwagę, że proponowane rozwiązanie eliminuje wady typowej bezstopniowej skrzyni biegów CVT związane z ograniczoną zdolnością do przekazywania dużych momentów obrotowych, niską trwałością i małą szybkością zmiany przełożenia. Przedstawione rozwiązanie dedykowane jest głównie dla pojazdów dostawczych i terenowych o DMC<3.5 t., wymagających często wysokiego momentu obrotowego i niskiej prędkości jazdy w długim przedziale czasowym. Stosowane obecnie rozwiązania układów napędowych w samochodach dostawczych są najczęściej powieleniem napędów samochodów osobowych, których jednak specyfika pracy i charakter eksploatacji jest znacząco różny. Z drugiej strony rozwiązania obecnie stosowane w osobowych samochodach elektrycznych napotykają na ograniczenia w przypadku próby ich adaptacji do pojazdów dostawczych i terenowych, głównie ze względu na ryzyko przegrzewania się silników elektrycznych podczas długotrwałej pracy z dużym momentem obrotowym w zakresie niskich prędkości jazdy.
trakcyjny zespół napędowy, samochody elektryczne, samochody hybrydowe, bezstopniowa regulacja przełożenia, strefy niskoemisyjne, elektromobilność
I. Skornóg, Elektromechaniczny trakcyjny zespół napędowy o bezstopniowej regulacji przełożenia. Przegląd Elektrotechniczny nr 7/2024, s. 30-36. https://doi.org/10.15199/48.2024.07.07 https://doi.org/10.15199/48.2024.07.07 doi: 10.15199/48.2024.07.07
CC BY - Creative Commons Attribution 4.0
Please select a file or files to be deleted.
The file(s) will be deleted after you click on the Delete button.
Files will not be removed from previously published versions of the dataset.
Please select a file or files to be edited.
For selected file(s) set a license to
Please select a file or files to be downloaded.
Please select a file or files for access request.
Please select restricted file(s) to be unrestricted.
You need to Log In/Sign Up to request access to this file.
Please confirm and/or complete the information needed below in order to continue.
Asterisks indicate required fields
Access to file(s) subject to additional consent under following conditions:
The restricted file(s) selected may not be downloaded because you have not been granted access.
Click Continue to download the files you have access to download.
Are you sure you want to delete this dataset and all of its files? You cannot undelete this dataset.
Are you sure you want to lift the embargo?
Once you lift the embargo, you will not be able to set it again.
Are you sure you want to delete this draft version? Files will be reverted to the most recently published version. You cannot undelete this draft.
Use a Private URL to allow those without Dataverse accounts to access your dataset. For more information about the Private URL feature, please refer to the User Guide.
Private URL has not been created.
Are you sure you want to disable the Private URL? If you have shared the Private URL with others they will no longer be able to use it to access your dataset.
You will not be able to make changes to this dataset while it is in review.
This dataset cannot be published until RepOD is published. Would you like to publish both right now?
Once you publish this dataset it must remain published.
Are you sure you want to republish this dataset?
Select if this is a minor or major version update.
This dataset cannot be published until RepOD is published by its administrator.
This dataset cannot be published until RepOD and are published.
Are you sure you want to deaccession? The selected version(s) will no longer be viewable by the public.
Contact person for this dataset, having substantive knowledge of the data
Please fill this out to prove you are not a robot.